martes, 17 de diciembre de 2013

Afterwork

Marta Amaré i Guillamon






S’acosten dates senyalades on moltes empreses, ara menys degut a la crisi que estem patint, organitzen sopars nadalencs. Us heu parat mai a pensar el perquè es celebren? Simplement, arriben els Nadals i es convoquen “espontàniament”, o tenen una finalitat que va més enllà?


D’un temps ençà, ens ha arribat a casa nostre la “moda” dels Afterworks. D’origen anglosaxó, més concretament Novaiorquès, promouen les trobades entre companys de feina en un ambient relaxat, on es creen vincles d’origen diferent al laboral però que alhora ens permetran tenir unes relacions laborals més fluides. A voltant d’aquesta idea ha sorgit tot un negoci nou on es promouen les trobades, es formen grups, es faciliten locals i es creen activitats.


Però, tot això no us sona? Potser estar més organitzat, potser té un propòsit més definit, potser té un nom més internacional, però finalment no és res més que el que sempre s’ha fet aquí encara que d’una manera inconscient: Anar a prendre alguna cosa desprès de la feina per rematar temes pendents, desfer embolics i enfortir vincles sense quasi bé adornar-nos! L’única cosa que ens ha faltat ha estat l’emprenedor que li dones nom i que ho globalitzés.

De tota manera, un cop més, es demostra la importància de les relacions que estableixen les persones, sigui en l’àmbit que sigui.

Per cert, quedem demà després de la feina?




AFTERWORK


Se acercan fechas señaladas donde muchas empresas, ahora menos debido a la crisis que estamos sufriendo, organizan cenas navideñas. ¿Os habéis parado alguna vez a pensar el porque se celebran? Simplemente, ¿llegan las navidades y se convocan "espontáneamente" o tienen una finalidad que va más allá?

De un tiempo a esta parte, ha llegado a nuestra casa la moda de los Afterworks. De origen anglosajón, más concretamente novayorkes, promueven los encuentros entre compañeros de trabajo en un ambiente relajado donde se crean vínculos de origen diferente al laboral pero que al mismo tiempo nos permitirán tener unas relaciones laborales más fluidas. Alrededor de esta idea ha surgido todo un nuevo negocio donde se promueven los encuentros, se forman grupos, se facilitan locales y se crean actividades.

Pero todo esto ¿ no os resulta familiar? Quizás está más organizado, quizás tiene un propósito más definido, quizás tiene un nombre más internacional, pero finalmente no es nada más que lo que siempre se ha hecho aquí aunque de una manera inconsciente: Ir a tomar alguna cosa después del trabajo para rematar temas pendientes, deshacer entuertos y fortalecer vínculos sin casi bien darnos cuenta! La única cosa que nos ha faltado es un emprendedor que le diese un nombre y lo globalizase.

De todas formas, una vez más, se demuestra la importancia de las relaciones que establecen las personas, sea en el ámbito que sea.

Por cierto, ¿quedamos mañana después del trabajo?


No hay comentarios:

Publicar un comentario